Från punkt A till punkt B
Publicerat den

Det finns få tillfällen i livet som jag mår så bra som jag gör när jag har struktur på träning & kost. När jag får in rutinerna med veckoscheman och när jag därmed aldrig behöver fundera på vad jag ska äta till middag eller vad jag känner för att träna en onsdagskväll - allt finns redan planerat. När jag vet vart jag ska, varför jag ska dit och hur jag ska ta mig dit. Från punkt A till punkt B. Med struktur. Och disciplin. Då mår jag som bäst.
 
Så, för att hänga med i mina svängar så ska jag börja med att meddela att mitt primära mål just nu är att gå ner under 56 kg. Inte av någon speciell anledning egentligen, och målet är helt personligt för mig då jag vill se vad jag klarar av snarare än att bidra till någon vikthets. En annan synvinkel som gör detta så intressant i min värld, är att det inte går att fuska sig till. Idag kan man slänga in lite silikon i pattarna eller spruta på en spraytan, göra fettsugningar hit och dit och allt möjligt fusk. Om man vill bli smal. Jag vill bli vältränad, och det går inte att fuska sig till. Det finns inga genvägar, och det älskar jag! Jag började iallafall på 63.1 kg i oktober och kom under 56-strecket för någon månad sedan. Men så blev jag ju sjuk, och nu börjar vi om. Nya, starka tag!
 
Under min förra "maniska" period var jag väldigt strukturerad. Varje söndag summerade jag veckan som gått (både gällande kost och träning), lade upp riktlinjer för kommande vecka samt gjorde en veckohandling. Jag hade även mina invägningar (vägde, mätte och fotograferade) på söndagarna och skrev i min dagbok; vad som hade gått bra och inte, vad jag skulle tänka på framöver och sådana saker. Väldigt bra tips för er som är inne på samma grej! Investera i en fin bok och dokumentera. De stunder då det känns som att det inte händer något kan man öppna boken och få svart på vitt vart man befann sig för några veckor sedan.
 
I början hade jag ett stort fokus på styrketräningen, men på senare dagar fattade jag tycke för löpning och har i princip inte tränat så mycket styrketräning alls sedan i vintras. Tanken nu är att hitta den berömda balansgången så att jag får med alla bitar i det här pusslet som ska bli min livsstil. 
 


I de två kommande inläggen skriver jag mer ingående om de två byggstenarna som ska ta mig till punkt B.
 
Träningen och kosten, helt enkelt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?