It's not too late, it's not tomorrow
Publicerat den

Idag har det inte varit någon bra dag. Har varit lite nedstämd och haft dåligt med ork, men jag lyckades vända på steken hyfsat förut, tack och lov. Jag & mamma gjorde en liten sväng på våra favoritställen för lite fika och shopping. Det var välbehövligt. Nu har jag pysslat med en rabarberpaj (som jag misslyckades med, suck) och middag samt matlåda tills imorgon då det vankas jobb igen. 
 
Så, det här med dåliga dagar. Vad gör man? Antingen kan man lägga sig i fosterställning och tycka synd om sig själv som jag gjorde i stort sett hela förmiddagen. Eller så samlar man på sig lite ork och hittar på någonting mysigt. Själv bänkade jag mig i eftermiddag ute på min balkong. Iförd pyjamas, raggsockar kröp jag upp bland filtar, kuddar och tända ljus tillsammans med en bok och en kopp te. Mer än så behöver det inte vara. 
 
"It's not too late, it's not tomorrow" sjunger Robert i en av mina favoritlåtar Takida – Too Late och det är ju sant. Det är inte för sent för att göra en dålig dag bra, förrän det slår över till morgondagen. Är ni med mig? Bra!
 
Hade det himla mysigt ute på min kära balkong. 
Har dessutom även fått till Lightroom på datorn, så hejdå till dassiga och mörka bilder! Tjoho!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?